این روزها با افزایش چشمگیر خودروهای ایرانی ، بسیاری از مردم هنگام خودرو احساس گیجی و اضطراب می کنند. اضطراب و سردرگمی در مورد قیمت ها از یک طرف و کارایی ، سلامتی و دوام وسیله نقلیه اری شده از طرف دیگر نگرانی اران خودرو است.

در حقیقت ، مقایسه خودروها به خوبی می تواند توانایی های هر وسیله نقلیه را نشان دهد. در این مقاله که با کمک کارشناسان فنی گاه اینترنتی قطعات و لوازم یدکی تهیه شده است ، دو چهره متفاوت پژو پارس و ال نود ، از قطعات پژو پارس گرفته تا قطعات ال نود ، تا راحتی این دو خودرو ، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. پیشنهادات ویژه را برای سهولت این دو خودروی میان رده و پر برای اران مقایسه کنید.

اگرچه بسیاری از افراد ادعا می كنند كه تعریف صحیحی از سایر ویژگی های وسیله نقلیه دارند ، اما باید توجه داشت كه آنها قادر به تصمیم گیری صحیح در مورد خودروها نیستند. زیرا آنها از عملکرد و توانایی خود چیز زیادی نمی دانند.

سدان در ایران بسیار محبوب است. در واقع ، سدان ها با قیمت های مقرون به صرفه ای ارائه می شوند و می توانند به عنوان وسیله نقلیه چند منظوره مورد استفاده قرار گیرند. سدان ها می توانند وسایل سفر را تهیه کنند. تعمیر و تعویض قطعات سدان آسان است و بازار سختی ندارند. برای سفرهای شهری انتخاب خوبی است. آنها همچنین از نظر ایمنی نسبتاً خوبی دارند. این ویژگی ها باعث محبوبیت L90 و پژو پارس می شود.

تاریخچه پژو پارس و

پژو پارس در اواخر دهه 1970 طراحی شد. این پژو با ترکیب 405 و 406 مورد تولید شده است.

تندر 90 نیز توسط شرکت فرانسوی رنو برای در کشورهای در حال توسعه تولید شده است. این خودرو ابتدا با مارک داچیا به بازار عرضه شد. در برخی کشورها رنو داچیا با نام رنو لوگان به بازار عرضه شد. در سال 2007 ، این خودرو با نام رنو تندر 90 به ایران وارد شد. اگرچه L90 پس از خارج شدن پیكان از بازار وارد بازار شد ، اما رقیب پژو و سمند شد.

طرح ظاهری ال نود و پژو پارس

پژو پارس با طراحی قابل قبولی معرفی شد اما متاسفانه طراحی آن به دهه 1970 برمی گردد. این باعث می شود پژو پیر شود. سپرهای پلاستیکی ضخیم در و سپر ، جلوپنجره کوچک و نمای جانبی براق و کنایه آمیز قدمت طرح پژو پارس را آشکار می کند.

در سال 1993 تغییراتی در فضای داخلی خودروی پارس ایجاد شد. البته هنوز هم از پلاستیک خشک بی کیفیت در فضای داخلی پژو پارس استفاده می شود.

طرح L90 با نهایت سادگی وارد بازار شد. خطوط بدنه این خودرو بسیار برجسته بوده و درخشندگی ایجاد نمی کند.

ایده های طراحان شرکت فرانسوی رنو هنگام ورود به کابین L90 به وضوح مشهود است. داشبورد ، اتصالات ، کلیدها و دریچه های هوا این خودرو از پلاستیک خشک بی کیفیت ساخته شده است. کیفیت داشبورد بسیار بالاتر از سایر اجزای L90 است. ارگونومی L90 بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: چسب کاشی ، لیزر موهای زائد ، لیزر بیکینی

مشخصات فنی

در پژو پارس می توانید رانش مورد استفاده در 405 را ببینید. قدرت آن به 153 نیوتن متر گشتاور و 100 اسب بخار می رسد. موتور آن 1.8 لیتر و 8 سوپاپ است. جعبه دنده برای پژو پرشیا 5 سرعته است. آزمایشات 0 تا 100 11 ثانیه و حداکثر شتاب 190 کیلومتر در ساعت طول می کشد. پژو پرشیا در هر 100 کیلومتر به 1.9 لیتر سوخت نیاز دارد.

L90 با یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ ارائه می شود. ظرفیت تولید موتور آلند 105 اسب بخار است. جعبه دنده L90 پنج سرعت دارد. حداکثر گشتاور L90 140 نیوتن متر است. شتاب L90 از 10 به 100 کیلومتر در ساعت در 10.2 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت 6.9 لیتر در 100 کیلومتر است.

مشخصات فنی L90 نشان می دهد تندر 90 در مقایسه با پژو پارس از ظرفیت فنی کافی برخوردار است. موتور El Nod علی رغم اندازه کوچکتر ، قدرت بالاتری دارد و با بازده سوخت بالاتر ارائه می شود.

تجهیزات مراقبت

پژو پرشیا و نود از نظر امکانات رفاهی گزینه های زیادی ندارند. البته طراحی و ویژگی های پژو پارس کمی بهتر از L90 است و دارای سوئیچ های ولوم بر روی فرمان ، تهویه مناسب ، سنسور پارک عقب و بلوتوث است. Nud با گزینه های قدیمی مانند اصلاح آینه ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، شیشه جلو اتومبیل و قفل های درب از راه دور ارائه شد.

سطح امنیت

تجهیزات ایمنی در تندر نود و پژو پارس در یک سطح هستند. این خودروها به کمترین سطح ایمنی مجهز هستند. ترمزهای چرخ عقب ، ترمزهای دیسکی محور جلو ، 2 کیسه هوا و سیستم کمک ترمز EBD و ABS تجهیزات ایمنی این خودروها هستند. L90 از نظر ایمنی آزمایش شده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

قطعه جداگانه

قطعات ، لوازم یدکی لوازم یدکی پژو پارس تولید شده توسط شرکت ایران خودرو توسط ایساکو و مارک های دیگر از جمله دیناپارت و سایر شرکت های تولید کننده قطعات و قطعات یدکی تولید می شود و قطعات یدکی را می توان با قیمت های مختلف در بازار و گاه های آنلاین اری کرد. قطعات یدکی اری شده است. قابل دسترسی

اما قطعات یدکی تولید شده توسط رنو پارس که کنسرسیومی از تولیدکنندگان خودرو در ایران است از جمله سایپا ، ایران خودرو و پارس خودرو و کلیه شرکت های تولید قطعات یدکی از جمله ایساکو ، ساپکو و سایر تولیدکنندگان لوازم جانبی. آنها قطعات خودرو را با سهولت در قیمت های مقرون به صرفه تولید می کنند.

سطح ایمنی خودروهای پژو پارس وال نود

پژو پارس سواری بهتری نسبت به L90 دارد. این خودرو مجهز به فرمان و صندلی های راحت تری است. بنابراین رانندگی این خودرو روانتر خواهد بود. هر دو کلاچ و جعبه دنده عملکرد خوبی در تندر 90 دارند که منجر به کمی خستگی در رانندگی می شود. تندر 90 از مرکز ثقل بالاتری برخوردار است ، بنابراین سرعت های بالاتر انتخاب خوبی برای چرخش چپ و راست است.

نتیجه

به طور کلی ، پارس از نظر شکل ظاهری ، براق بودن ، سواری و ارگونومی در کابین از L90 بهتر است. در عوض ، L90 از ایمنی ، تجهیزات بهتر ، مصرف سوخت پایین و کیفیت بالاتری برخوردار است. هر دو خودرو از نظر خدمات پس از در یک سطح قرار دارند. قطعات یدکی خودروهای پژو پارس با قیمت پایین تری موجود است.

نتایج مقایسه بین ال نود و پژو پرشیا نشان می دهد که پژو پارس گزینه مناسب تری برای مدت زمان کوتاه خواهد بود. در حالی که مدتهاست تندر نود انتخاب خوبی بوده است. همچنین اگر به ظاهر خودرو اهمیت زیادی می دهید ، بهتر است پژو پارس را انتخاب کنید.


pedarjepeto پارس ,خودرو ,قطعات ,تولید ,یدکی ,تندر ,قطعات یدکی ,وسیله نقلیه ,جعبه دنده ,انتخاب خوبی ,لوازم یدکی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اطلاع رسانی فروشگاه قلم گروه پارکر لطیفی protezmo پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مجله کافه پست رضا بازی جنرال ها ارتش ایران گربه ها هم حرف میزنند تفریحات سالم فروشگاه دانشجویی EbookShop