در حال حاضر چندین فناوری ساخت افزودنی وجود دارد که در صنعت وجود دارد و هر یک بر روی مواد و بخشهای مختلف تمرکز دارند. امروز ، ما راهنمای کامل خود را در مورد Binder Jetting ، فناوری استفاده شده برای مواد سرامیکی ، فلزات و اخیراً پلیمرهای پلاستیکی ، به شما ارائه می دهیم. این فناوری چگونه کار می کند؟ از کدام مواد استفاده می شود؟ تولید کنندگان چه کسانی هستند؟ ما همه چیز را در زیر به شما می گوییم!


هنگامی که صحبت از سنگ و کاشی بر روی دیوارها یا کفپوش ها می شود ، یک اتصال مناسب به نام پودر بندکشی بخش مهمی از آن می شود. بسیاری از معماران و طراحان برای اهداف زیبایی شناسی و نگهداری از آن استفاده می کنند.فناوری Binder Jetting در طی یک پروژه MIT در سال 1993 اختراع شد. به دلیل کیفیت نتایج ، شرکت آمریکایی Z Corporation دو سال بعد آن را بدست آورد و کلیه حقوق این فناوری را به دست گرفت. سال ها بعد این شرکت توسط یکی از غول های معروف صنعت ، سیستم های سه بعدی اری شد. در مورد فناوری Binder Jetting برای فلزات ، این فناوری توسط شرکت آمریکایی ExOne در سال 1996 ساخته شده است.

چاپ سه بعدی با استفاده از Binder Jetting چیست؟


فرآیند چاپ با این فن آوری شامل پاشش یک چسب کاشی مایع روی بستر پودر ، جامد شدن سطح مقطع قطعه ، لایه به لایه است. موادی که به لطف اتصال دهنده جامد می شوند معمولاً گچ ، شن ، سرامیک ، فلزات یا پلیمرها به اشکال دانه ای هستند.


مانند هر فناوری چاپ سه بعدی ، اولین مرحله مدل سازی شی object در نرم افزار CAD ، قبل از برش دادن و ارسال آن به چاپگر سه بعدی است. چاپگر سه بعدی Binder Jetting به طور معمول از دو مخزن و یک سکوی چاپ تشکیل شده است. در ابتدای فرآیند چاپ ، یکی از مخازن خالی است ، در حالی که دیگری مواد چاپ پودری را در خود نگه می دارد. غلتک تسطیح اولین لایه پودر را روی سکو پخش می کند. سر چاپ ، مشابه چاپگرهای 2 بعدی ، ماده اتصال دهنده را به صورت قطره های 80 میکرومتر پاشش می کند.

در نتیجه ، پودر یکپارچه شده و قطعه تشکیل می شود ، لایه به لایه. با استفاده از این فناوری امکان چاپ بصورت رنگی وجود دارد. به عنوان مثال ، در مورد سرامیک ، رنگ همزمان با چسب اضافه می شود. همانطور که چسب و رنگ به لایه های متوالی پودر اضافه می شود ، قطعه به صورت تمام رنگی تشکیل می شود. همچنین بخوانید: انگشتر طلا


روند Binder Jetting همانطور که در بالا نشان داده شده است | اعتبارات: به صورت افزودنی

پس از اتمام چاپ ، قطعات باید از پودر غیرقابل انعطافی که آنها را پوشانده است آزاد شوند. همچنین برای افزایش مقاومت و احیای رنگ ها باید آنها را درمان کرد. باقیمانده پودر با برس یا با استفاده از هوای تحت فشار خارج می شود. بسته به ماده مورد استفاده ، چه از سرامیک و چه از فلزات ، یک مرحله دیگر لازم است. در مورد جتینگ فلزی Binder Jetting ، قطعات باید با فلز با درجه حرارت ذوب پایین مانند برنز پالایش شده یا نفوذ شوند. در مورد قطعات سرامیکی رنگی نیز لازم است با افزودن اکریلیک آنها را بپوشانید تا رنگها و مقاومت مکانیکی قطعات بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: دستبند طلا ، تجهیزات سفر ، لیزر موهای زائد


مواد استفاده شده با فناوریBinder Jetting

فناوری Binder Jetting به طور گسترده ای برای چاپ سه بعدی سرامیکی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا می تواند با تمام مواد متعلق به این خانواده کار کند. علاوه بر این ، این فناوری حتی امکان چاپ سه بعدی با شن و ماسه را فراهم می کند ، تنها ماده ای که نیازی به پردازش اضافی ندارد. تا آنجا که به فلزات مربوط می شود ، فناوری Binder Jetting امکان تولید انواع آلیاژهای فلزی مانند 420SS / BR و 316 فولاد درون دودی ، تیتانیوم و سایر موارد مانند Inconel 625 یا مس را فراهم می کند. اخیراً امکان چاپ با برخی از پلیمرهای ترموپلاستیک و پلی آمیدها نیز اضافه شده است.

شما می توانید با مواد مختلفی مانند فلزات ، سرامیک ها ، ماسه و پلیمرهای پلاستیکی به صورت گرانول چاپ کنید. | اعتبارات: ExOne

بازیگران و تحولات
فناوری Binder Jetting می تواند قطعات فلزی یا نمونه های اولیه رنگ را با هزینه کمتری نسبت به استفاده از سایر فناوری ها مانند DMLS یا Material Jetting تولید کند ، اگرچه تخلخل بیشتری در قطعات وجود دارد که می تواند خصوصیات مکانیکی آنها را تحت تأثیر قرار دهد. این فناوری به دلیل تولید زیاد قطعات اکثر ماشین آلات ، برای تولید دسته قطعات ارزش گذاری شده است.
هر پاکت ۲۰ کیلویی از چسب کاشی استخری باید با ۵ الی ۶ لیتر آب توسط همزن برقی مخلوط گردد. پودر را به آرامی به آب اضافه کنید و مخلوط کنید تا ملاتی یکنواخت و همگن حاصل شود. برای لوازم آشپزخانه ازین چسب استفاده نمی شود.

به مدت ۵ دقیقه به ملات فرصت استراحت بدهید و پس از کمی اختلاط، ملات آماده استفاده می باشد.
در حال حاضر تولید کننده اصلی چاپگرهای سه بعدی که از فناوری Binder Jetting برای مواد سرامیکی استفاده می کنند ، همچنان سیستم های 3D هستند و از اصطلاح ColorJet Printing برای اشاره به این فناوری استفاده می کنند. برای درمان تعریق با بوتاکس به یک متخصص مراجعه کنید.

ما همچنین شرکت هایی مانند سازنده آلمانی Voxeljet AG را پیدا می کنیم که ماشین هایی را تهیه می کنند که چاپ با ترموپلاستیک را نیز مجاز می دانند. و در آخر ، تولید کننده CONCR3DE از هلند. اخیراً شرکت تایوانی ComeTrue تاسیس شد که چاپگرهای سه بعدی رومیزی Binder Jetting را ارائه می دهد. با توجه به فن آوری فلز ، رهبر همچنان ExOne است و بازیکنان دیگری مانند شرکت سوئدی Höganäs با دستگاه فلز دیجیتال خود ظهور کرده اند.

https://www.3dnatives.com/en/powder-binding100420174/


pedarjepeto فناوری ,استفاده ,jetting ,binder ,قطعات ,پودر ,binder jetting ,فناوری binder ,وجود دارد ,اتصال دهنده ,مورد استفاده ,فناوری binder jetting منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی کمپرسور اسکرو نماینده انحصاری محصولات هانا آمریکا در ایران دانلود پروژه و مقاله عکس خنده دار | دانلود عکس خفن جالب تصاویر خنده دار دکتر هدایت سلطانی فروشگاه اینترنتی ال سی کالا - عطر و ادکلن اورجینال ..... تبادل لینک سه طرفه فروشگاه اینترنتی حراجی ها